Zebranie Komisji Wyborczej PTF w dniu 9 kwietnia 2005 r.

Zebranie Komisji z udziałem pełnomocników oddziałów do spraw wyborów odbyło się w siedzibie Zarządu Głównego PTF o godz. 11:00.
Po stwierdzeniu quorum przyjęto program zebrania:
1. Wybór sekretarza Komisji Wyborczej.
2. Stwierdzenie prawidłowości zgłoszenia poszczególnych kandydatów
3. Ustalenie listy uprawnionych do głosowania.
4. Ustalenie treści karty wyborczej w postaci elektronicznej i drukowanej oraz procedury głosowania.
5. Ustalenie terminarza posiedzeń Komisji Wyborczej.
6. Wolne wnioski.

Ad 1. Komisja wybrała dra Zygmunta Ajduka na sekretarza Komisji Wyborczej oraz powierzyła mu nadzór nad pieczęcią Komisji Wyborczej PTF i ostemplowanie drukowanych kart wyborczych.

Ad. 2. Na 27 funkcji zgłoszono 21 kandydatów. Komisja stwierdziła prawidłowość zgłoszeń, ale stwierdziła brak formalnych oświadczeń o zgodzie na kandydowanie w wypadku 6 kandydatów. Po dyskusji i uzgodnieniu z prezesem Zarządu Głównego PTF Komisja postanowiła przedłużyć do 18 kwietnia 2005 r. do godz. 15:00 czas zgłaszania kandydatów i składania potrzebnych dokumentów. Lista kandydatów, ogłoszona 9 kwietnia, będzie aktualizowana na bieżąco.

Ad 3. Przy wykorzystaniu elektronicznej bazy członków stwierdzono, że uprawnionych do głosowania jest 2132 członków (korekta z 25 kwietnia: 2121 członków (8 członków zmarło, 3 zrezygnowało)). Komisja jednogłośnie zatwierdziła listę uprawnionych do głosowania i opieczętowała ją pieczęcią Komisji Wyborczej PTF.

Ad. 4. Komisja zatwierdziła projekt karty wyborczej i przyjęła po dyskusji następujące ustalenia:
- karty wyborcze dla członków, których adresy elektroniczne lub domowe nie są znane, zostaną przekazane listem poleconym do zarządów oddziałów PTF - członkowie będą stwierdzali podpisem na specjalnej liście pobranie karty do głosowania,
- przy głosowaniu elektronicznym będzie uwzględniona opcja zatwierdzenia dokonanego wyboru przed ostatecznym oddaniem głosu,
- w wypadku głosowania elektronicznego nie będzie możliwości oddania głosów nieważnych - system przed przyjęciem głosu będzie sprawdzał, czy liczba zaznaczonych kandydatów nie przekracza liczby miejsc do obsadzenia.
Komisja zapoznała się z działaniem przygotowanego elektronicznego systemu głosowania i ustaliła zasady zapewniające tajność wyborów.

Ad 5. Komisja ustaliła, że następne zebrania Komisji odbędą się o godz. 11:00 (10:15 - zmiana z 6 czerwca) w siedzibie Zarządu Głównego PTF w następujących terminach:
- 11 czerwca: ustalenie wyników wyborów,
- 18 czerwca: rozpatrzenie ewentualnych protestów i ewentualne ogłoszenie drugiej tury wyborów,
- 9 lipca: ustalenie wyników II tury wyborów,
- 16 lipca: rozpatrzenie ewentualnych protestów.
Protokół Komisji Wyborczej ustalający wyniki wyborów oraz sprawozdanie z przebiegu wyborów przedstawia na Zebraniu Delegatów PTF przewodniczący Komisji Wyborczej PTF.

Ad 6. Prof. Andrzej Zięba, w związku z wysunięciem jego kandydatury do Komisji Rewizyjnej PTF, złożył rezygnację z członkostwa Komisji Wyborczej PTF z dniem 10 kwietnia 2005 r.

Warszawa, 9 kwietnia 2005 r.