Regulamin Sekcji Kobiet Polskiego Towarzystwa Fizycznego
Rozdział I. Postanowienia ogólne
§ 1.
Sekcja Kobiet Polskiego Towarzystwa Fizycznego, zwana dalej Sekcją,
powstaje na podstawie uchwały Zarządu Głównego PTF podjętej z własnej
inicjatywy lub na wniosek co najmniej 10 członków PTF.
§ 2.
Siedzibą władz Sekcji jest siedziba jej przewodniczącego.
§ 3.
Terenem działalności Sekcji jest cały kraj.
§ 4.
Sekcja może za zgodą Zarządu Głównego PTF przystępować do krajowych i
zagranicznych stowarzyszeń o podobnym profilu zainteresowań i działania.
§ 5.
Zarząd Sekcji ma prawo używać pieczęci podłużnej z napisem Polskie
Towarzystwo Fizyczne oraz nazwą Sekcji i adresem.
§ 6.
Zadaniem Sekcji jest realizowanie celów PTF w zakresie spraw objętych
wspólnymi zainteresowaniami naukowymi lub wspólnym charakterem pracy
zawodowej jej uczestników.
Rozdział II.
Uczestnicy Sekcji, ich prawa i obowiązki
§ 7.
1. Uczestnikiem Sekcji może zostać członek zwyczajny PTF.
2. Uczestnika Sekcji przyjmuje Zarząd Sekcji na podstawie pisemnej
deklaracji.
3. Od negatywnej decyzji Zarządu Sekcji w sprawie uczestnictwa w
Sekcji,
przysługuje odwołanie do Zarządu Głównego PTF.
§ 8.
Uczestnik Sekcji ma prawo do:
1) czynnego i biernego wyboru do władz Sekcji,
2) ubiegania się o opinię Sekcji w sprawach zawodowych.
§ 9.
Uczestnik Sekcji jest zobowiązany do przestrzegania postanowień
regulaminu
Sekcji i uchwał władz Sekcji.
§ 10.
1. Uczestnictwo ustaje na skutek:
1) wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zarządowi Sekcji,
2) wykluczenia na mocy uchwały Zarządu Sekcji za działalność na szkodę
Sekcji,
3) ustania członkostwa PTF.
2. Od postanowienia Zarządu Sekcji o którym mowa w ust.1 p.2,
przysługuje
odwołanie do Zarządu Głównego PTF.
§ 11.
1. Sekcja może przyjmować członków wspierających PTF.
2. Członkiem wspierającym może być instytucja naukowa lub oświatowa, a
także inna instytucja lub przedsiębiorstwo zainteresowane merytoryczną
działalnością Sekcji, które zadeklaruje poparcie finansowe lub poparcie
materialne na rzecz Sekcji i zostanie przyjęte przez Zarząd Sekcji na
podstawie pisemnej deklaracji.
3. Prawa i obowiązki członka wspierającego określają §§ 16, 17 i 18
Statutu PTF.
Rozdział III.
Władze Sekcji
§ 12.
1. Władzami Sekcji są:
a) Zarząd Sekcji,
b) Komisja Rewizyjna Sekcji.
2. Kadencja władz Sekcji trwa dwa lata.
3. Uchwały władz Sekcji podejmowane są zwykłą większością głosów przy
obecności ponad połowy osób uprawnionych do głosowania.
§ 13.
1. Zarząd Sekcji składa się z przewodniczącego i co najmniej dwóch
członków Zarządu.
2. Na pierwszą kadencję Zarząd nowopowstałej sekcji jest powoływany
przez
Zarząd Główny PTF, który określa dokładną liczbę członków Zarządu Sekcji.
§ 14.
Do kompetencji Zarządu Sekcji należy:
1) reprezentowanie Sekcji na zewnątrz i działanie w jej imieniu, z
zastrzeżeniem § 4,
2) kierowanie działalnością Sekcji zgodnie z postanowieniami Statutu i
uchwałami władz PTF,
3) współdziałanie z Zarządami Oddziałów PTF,
4) podejmowanie decyzji w sprawie uczestnictwa w Sekcji członków
zwyczajnych PTF,
5) przyjmowanie i skreślanie członków wspierających, zgodnie z § 15 i
§ 18 Statutu PTF,
6) przyjmowanie świadczeń od członków wspierających,
7) opracowywanie preliminarzy budżetowych i przedkładanie ich
Zarządowi
Głównemu do zatwierdzenia,
8) zarządzanie majątkiem Sekcji w ramach uprawnień przyznawanych przez
Zarząd Główny,
9) prowadzenie ewidencji uczestników Sekcji.
§ 15.
1. Uchwały Zarządu zapadają zwykła większością głosów przy obecności
ponad
połowy członków, w tym przewodniczącego lub jego zastępcy. W razie
równości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.
2. Posiedzenia Zarządu Sekcji zwołuje przewodniczący w miarę potrzeb,
nie
rzadziej jednak niż raz na kwartał.
3. Zarząd Sekcji składa przynajmniej raz w roku Zarządowi Głównemu PTF
sprawozdanie ze swej działalności, zaopiniowane przez Komisję Rewizyjną
Sekcji.
§ 16.
1. Komisja Rewizyjna Sekcji składa się z co najmniej 3 osób, które
wybierają spośród siebie przewodniczącego. Członkiem Komisji Rewizyjnej
Sekcji nie może być osoba będąca członkiem innych władz PTF (poza
Zebraniem Delegatów).
2. Do prawomocności uchwał Komisji Rewizyjnej Sekcji wymagana jest
obecność co najmniej trzech członków, z których jednym musi być
przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
3. Do zadań Komisji Rewizyjnej Sekcji należy kontrola całokształtu
działalności Sekcji, ze szczególnym uwzględnieniem działalności
finansowej. Kontrola winna być przeprowadzana co najmniej raz w roku.
4. Komisja Rewizyjna Sekcji ma prawo występowania do Zarządu Głównego
z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli.
5. Członkowie Komisji Rewizyjnej Sekcji mogą brać udział w
posiedzeniach
Zarządu Sekcji z głosem doradczym. .
6. Funkcje kontrolne podczas pierwszej kadencji władz Sekcji sprawuje
Komisja Rewizyjna PTF.
§ 17.
1. Na wniosek co najmniej 10 uczestników Sekcji lub z własnej
inicjatywy
Zarząd Sekcji zwołuje Walne Zebranie Sekcji, które obraduje nad sprawami,
dla których zostało zwołane.
2. Zawiadomienie o Walnym Zebraniu Sekcji wraz z proponowanym
porządkiem
obrad winno być wysłane do wszystkich uczestników Sekcji co najmniej na
dwa tygodnie przed terminem Walnego Zebrania.
Rozdział IV.
Wybory władz Sekcji
§ 18.
1. Wybory władz Sekcji mogą odbywać się podczas Walnego Zebrania
Sekcji
lub korespondencyjnie.
2. Wybory przeprowadzane są przez Komisję Wyborczą, powołaną przez
Walne
Zebranie Sekcji lub w przypadku wyborów korespondencyjnych przez Zarząd
Główny - na co najmniej 6 miesięcy przed upływem kadencji władz Sekcji.
3. Do władz Sekcji nie mogą kandydować uczestnicy Sekcji będący
członkami
innych władz PTF, oprócz Zebrania Delegatów PTF.
§ 19.
1. W przypadku wyborów korespondencyjnych Komisja Wyborcza, na co
najmniej
3 miesiące przed upływem kadencji władz Sekcji, rozsyła do wszystkich
uczestników Sekcji prośbę o zgłaszanie kandydatów do Zarządu i Komisji
Rewizyjnej Sekcji. Termin przyjmowania zgłoszeń mija po trzech tygodniach
od daty wysłania próśb.
2. W przypadku zgłoszenia kandydatury członka Komisji Wyborczej Zarząd
Główny powołuje w to miejsce inną osobę.
3. Komisja Wyborcza po uzyskaniu pisemnej zgody zgłoszonych kandydatów
ustala listy kandydatów do Zarządu Sekcji i Komisji Rewizyjnej Sekcji, ze
wskazaniem liczby nominacji uzyskanych przez każdego kandydata i rozsyła
te listy do wszystkich uczestników Sekcji wraz z podaniem sposobu
głosowania i prośbą o dokonanie wyboru w terminie trzech tygodni od daty
wysłania list, chyba że wybory mają się odbyć na Walnym Zebraniu.
4. Głos jest ważny, jeżeli głosujący wybierze z danej listy nie więcej
osób, niż wynosi liczba członków organu wybieranego z tej listy.
5. W terminie ośmiu tygodni od rozpoczęcia korespondencyjnej procedury
wyborczej Komisja Wyborcza ustala wyniki głosowania. Wybory są ważne,
jeżeli weźmie w nich udział co najmniej 10 uczestników Sekcji.
6. Po przeprowadzeniu wyborów Komisja Wyborcza zwołuje zebranie
konstytucyjne nowowybranych władz Sekcji.
7. Po ukonstytuowaniu się nowych władz Sekcji ustępujące władze
przekazują
następcom kierowanie Sekcją oraz dotychczasową dokumentację Sekcji.
8.W razie ustąpienia w czasie trwania kadencji członków władz
wybieralnych
Sekcji, władzom tym przysługuje prawo kooptacji członków w liczbie
niewiększej niż 1/3 członków pochodzących z wyboru. W przypadku
ustąpienia przewodniczącego Zarządu lub Komisji Rewizyjnej Sekcji członek
dokooptowany nie może pełnić funkcji dotychczasowego przewodniczącego.
Rozdział V.
Majątek Sekcji
§ 20.
Majątek Sekcji stanowią nieruchomości, ruchomości i fundusze.
§ 21.
Na majątek Sekcji składają się:
a) wpływy ze świadczeń członków wspierających PTF przyjętych przez
Zarząd
Sekcji, w wysokości uchwalonej przez Zebranie Delegatów PTF,
b) dotacje, subwencje i darowizny,
c) dochody z działalności statutowej Sekcji.
Rozdział VI.
Zmiana regulaminu i rozwiązanie Sekcji
§ 22.
Uchwałę w sprawie zmian regulaminu Sekcji podejmuje Zarząd Główny.
§ 23.
1. Uchwałę o rozwiązaniu Sekcji podejmuje Zarząd Główny większością
2/3
głosów przy obecności ponad połowy osób uprawnionych do głosowania.
2. Wraz z uchwałą o rozwiązaniu Sekcji Zarząd Główny podejmuje uchwałę
o
przeznaczeniu majątku Sekcji.
§ 24.
Do spraw nie ujętych w niniejszym regulaminie stosują
stosują się postanowienia Statutu PTF.
|