REGULAMIN
Głównej Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Fizycznego
(uchwalony przez Zebranie Delegatów PTF 14 września 2005 r.)
§ 1.
Główna Komisja Rewizyjna Polskiego Towarzystwa Fizycznego, zwanego dalej
PTF, działa na podstawie Statutu PTF oraz uchwał Zebrania Delegatów PTF.
§ 2.
1. Na swoim pierwszym posiedzeniu Główna Komisja Rewizyjna, zwana dalej
Komisją,
wybiera spośród siebie w głosowaniu tajnym Przewodniczącego i Sekretarza.
2. Kandydują ci członkowie Komisji, którzy wyrażą na to zgodę.
3. Wybory przeprowadza Przewodniczący Komisji Wyborczej PTF nie później
niż w ciągu miesiąca od dnia rozpoczęcia kadencji Komisji.
§ 3.
Jeżeli członek Komisji nie może z uzasadnionych powodów uczestniczyć w jej
posiedzeniach przez okres dłuższy niż sześć miesięcy, a czas pozostały do
końca kadencji jest dłuższy niż jeden rok, przeprowadza się wybory
uzupełniające. Gdy czas ten jest krótszy, Zarząd Główny powierza pełnienie
obowiązków członka Komisji jednemu z członków Zarządu (§31 pkt. 9
Statutu PTF).
§ 4.
1. W obradach Komisji biorą udział z głosem stanowiącym jej członkowie
wybrani lub dokooptowani w ciągu kadencji zgodnie ze Statutem PTF.
2. W obradach Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni
członkowie Zarządu Głównego oraz członkowie zarządów oddziałów PTF.
Komisja może zaprosić na swe posiedzenie także innych członków PTF.
3. Na posiedzeniach Komisji mogą być obecne osoby spoza Towarzystwa,
jeżeli przewodniczący Komisji zaprosi je jako ekspertów w sprawach, nad
którymi pracuje Komisja lub ze względu na przedmiot obrad.
§ 5.
1. Posiedzenia Komisji zwołuje jej Przewodniczący co najmniej raz w roku.
2. Posiedzenie Komisji musi być zwołane na żądanie dwóch członków Komisji
lub 1/5 przewodniczących komisji rewizyjnych oddziałów Towarzystwa.
3. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji wraz z porządkiem obrad i
materiałami pomocniczymi uczestnicy posiedzenia winni otrzymać najpóźniej
na osiem dni przed terminem posiedzenia.
4. Członkowie Komisji nie mogący wziąć udziału w posiedzeniu powinni
zawiadomić o tym pisemnie Przewodniczącego.
§ 6.
1. Porządek obrad ustala Przewodniczący.
2. Porządek obrad może ulec zmianie na wniosek Przewodniczącego lub
członka Komisji, po przyjęciu zwykłą większością głosów.
§ 7.
1. Tryb i prawomocność głosowań regulują odpowiednio przepisy § 15 Statutu
PTF.
2. Członkowie Komisji głosują osobiście.
3. Sprawy personalne oraz wnioski o przyjęcie sprawozdania Zarządu
Głównego wymagają głosowania tajnego.
4. Komisja może podjąć uchwałę o głosowaniu tajnym w każdej sprawie.
5. Głosowania tajne odbywają się na przygotowanych kartach, które są
niszczone po sporządzeniu protokołu z posiedzenia Komisji.
6. Wniosek o przyjęcie sprawozdania wymaga uchwalenia bezwzględną
większością
głosów.
§ 8.
1. Obrady Komisji protokołuje Sekretarz, który ponadto prowadzi inną
dokumentację Komisji.
2. Dyskutanci mają prawo wnosić o załączenie swego wystąpienia do
protokołu in extenso.
3. Przyjęty przez Komisję protokół podpisują Przewodniczący i Sekretarz.
4. Protokoły wraz z załącznikami są przechowywane w aktach Zarządu
Głównego.
§ 9.
1. Zmian w Regulaminie może dokonać Zebranie Delegatów z inicjatywy
własnej, na wniosek Zarządu Głównego lub na wniosek Komisji.
2. Regulamin wchodzi w życie po zatwierdzenia go przez Zebranie Delegatów
PTF.
|