Zebranie Komisji Wyborczej PTF w dniu 9 lipca 2005 r.

Zebranie Komisji odbyło się w siedzibie Zarządu Głównego PTF o godz. 10:15. Obecnych było 4 członków Komisji i jeden pełnomocnik oddziału do spraw wyborów.

2. Komisja ustaliła, że w II turze oddano łacznie 630 głosy (559 w głosowaniu elektronicznym i 71 w głosowaniu listownym), czyli frekwencja wyborcza wyniosła 29,2%. Po przeliczeniu głosów Komisja ustaliła wyniki II tury wyborów i końcowe wyniki wyborów.

3. Po dyskusji Komisja przyjęła stanowisko, że przy okazji zmiany Statutu PTF w paragrafach dotyczących wyborów należy:
- zrezygnować ze szczegółowego terminarza, a określić jedynie luty i 30 czerwca jako początek (§ 30.1) i koniec (§ 31.7) akcji wyborczej (w § 31.6 tekst "nie później niż do 31 maja roku wyborczego" zastąpiony zostałby przez: "w terminie określonym w regulaminie wyborczym") - szczegółowy terminarz uchwalałby Zarząd Główny w regulaminie wyborczym,
- w § 31.5 zmienić sformułowanie na: "głosowanie na poszczególne kandydatury odbywa się na kartach wyborczych udostępnianych wszystkim członkom PTF listownie lub elektronicznie,"
W przyszłym regulaminie wyborczym należy:
- uwzględnić możliwość wykorzystania przy głosowaniu elektronicznym nie tylko komputerów, ale także innych urządzeń (np. telefonów komórkowych),
- rozważyć możliwość głosowania tylko elektronicznego z możliwością listownego przekazywania (członkom bez adresów poczty elektronicznej) tylko identyfikatorów wyborczych,
- bezpośrednio na elektronicznych kartach wyborczych umieścić odsyłacze do informacji o poszczególnych kandydatach.

4. Komisja ustaliła, że ewentualne protesty wyborcze zostaną przedyskutowane przy użyciu poczty elektronicznej - zebranie w dniu 16 lipca zostanie zwołane tylko w razie trudności w ich rozstrzygnięciu tą drogą.

5. Komisja Wyborcza powierzyła przewodniczącemu poinformowanie wybranych o wynikach wyborów oraz przygotowanie sprawozdania z wyborów i przedstawienie go na Zebraniu Delegatów PTF we wrześniu 2005 r.

Warszawa, 9 lipca 2005 r.